Carmel
Twitter LinkedIn Facebook YouTube
Open Search 
  • Menu
Open Search 
  • Carmel
    • Organisatie
    • Vacatures
    • Identiteit
    • Thema's
    • Contact
  • Nieuws
    • Nieuws en publicaties
    • Carmel agenda
  • Scholen
  • Werken bij
    • Jouw sollicitatie
    • Arbeidsvoorwaarden
    • Loopbaanbeleid
    • Ontdek de kracht van Carmel
    • Opleidingsscholen
    • Hybride professional
    • Vacatures
    • Ons scholingsaanbod
  • Intranet
  • Home
Close
Nieuws » Nieuws en publicaties
  • Nieuws en publicaties
  • Carmel agenda

Zoeken in nieuws

 
Zoeken
Voor de toppers van ‘BVA go live’

Voor de toppers van ‘BVA go live’

Blog Fridse Mobach, lid College van Bestuur

donderdag 27 januari 2022

Met meer dan 80 direct betrokken collega's van het Bestuursbureau en Carmelscholen, vierden we deze week het “go live” van BVA. BVA staat voor bedrijfsvoeringsapplicaties, het hart van de bedrijfsvoering van Carmel, dat recent is vervangen. Nou ja, vieren… Zo goed en kwaad als de digitale mogelijkheden dat toelieten deelden we ervaringen in het project én deelden we complimenten uit. Die complimenten gaan uit naar de vele collega's die hun steentje hebben bijgedragen aan het succes van de vervanging. Hallo topper, nogmaals dankjewel! 
Hoewel het voor de meeste collega's vanzelfsprekend is dat het financiële-, HR- en inkoopsysteem geruisloos hun werk doen, weten de direct betrokkenen dat de vervanging geen sinecure is. Het is een klus, die de professionals in de bedrijfsvoering op de proef stelde.

Verbeteringen

We hebben de collega's afgelopen jaar flink op de proef gesteld. De vervanging van de systemen stond niet op zichzelf. Het momentum van de vervanging is benut voor allerlei verbeteringen. Veel processen zijn gedigitaliseerd, vereenvoudigd en voorzien van selfservice, zoals bij het proces van het in dienst nemen van nieuwe collega's. Het inkoopportaal heeft allerlei webshops om het iedereen makkelijker te maken en om een bol.com-ervaring te creëren bij het bestellen van benodigdheden. En bovendien is de versnipperde administratie sterk vereenvoudigd. Collega’s volbrachten deze krachttoer in goede samenwerking tussen scholen en Bestuursbureau, ondanks de opgelegde beperking van het werken op afstand. En daar ben ik supertrots op!

Eigenaarschap 

Ter voorbereiding op het feestelijke ‘go live’ moment sprak ik met enkele collega's. Naast de persoonlijke leerervaring, die deze professionals hebben opgedaan in deze ’once in a lifetime experience’, hadden ze vooral oog voor welke aanloopproblemen er nog overwonnen moeten worden, wat er nog verder verbeterd kan worden en welke processen alsnog op de rol staan om ook digitaal te gaan. Dit eigenaarschap vond ik prachtig om te ervaren. Niet uitpuffen na ‘go live’, maar vol doorgaan. Dat siert de collega's. Maar, het kan ook het genieten in de weg staan. Of het herstel na deze krachttoer. Want dat mag ook! Ik geniet er volop van en ben trots, dat ik jullie bestuurder mag zijn. Hopelijk kunnen we op 25 mei, met de zon op onze bol, een écht feestje vieren en real life het glas heffen. Proost alvast!

Categorieën: Nieuws/ Blogs/ Uitgelicht
Tags: College van Bestuur / Blog / Fritse Mobach
Vertoningen: 1166

Categorieën

  • RSS Expand/Collapse Nieuws (237)
  • RSS Expand/Collapse Carmel Magazine (13)
  • RSS Expand/Collapse Jaarverslag (10)
  • RSS Expand/Collapse Carmel Publicaties (8)
  • RSS Expand/Collapse Blogs (73)
  • RSS Expand/Collapse Carmel Video's (0)

Tags

Carmel Magazine Blog College van Bestuur #stelling Karin van Oort Fridse Mobach Peter van Lange Ruimte in verbinding Kennis is maar de helft jaarverslag Kennismakingskatern College van Bestuur / Karin van Oort / Blog Olaf Koot Blog College van Bestuur column
Naar boven

Bezoekadres

Drienerparkweg 16
7552 EB  Hengelo (OV)

Postadres

Postbus 864
7550 AW  Hengelo (OV)

Telefoon

Telefoon: 074 - 245 55 55
Fax: 074 - 243 02 44

Privacy statement

E-mail

Algemeen: info@carmel.nl
Pers: f.hoogendijk@carmel.nl

Meer contactgegevens

Twitter LinkedIn Facebook YouTube
Inloggen
Naar boven