Carmel
LinkedIn Facebook YouTube
Open Search 
  • Menu
Open Search 
  • Carmel
    • Organisatie
    • Identiteit
    • Thema's
    • Contact
  • Nieuws
    • Nieuws en publicaties
    • Carmel agenda
  • Scholen
  • Werken bij
    • Vacatures
    • Sollicitatieproces
    • Arbeidsvoorwaarden
    • Ontdek de kracht van Carmel
    • Loopbaanbeleid
    • Carmel Academie
    • Opleidingsscholen
    • Hybride professional
  • Intranet
  • Home
Close
  • Organisatie
  • Identiteit
  • Thema's
  • Contact
Carmel » Organisatie

Organisatie

Carmel verbindt VO-scholen verspreid door heel Nederland. Op 45 schoollocaties verzorgen wij een breed onderwijsaanbod.
 
Onze scholen verzorgen praktijkonderwijs, vmbo, mavo, havo, vwo en gymnasium. In totaal worden 33.500 leerlingen in hun leerproces begeleid door ruim 4.300 medewerkers. De scholen beschikken over een grote mate van autonomie en zelfstandigheid, maar vormen samen een solidair verbond van kennis en ervaring op het gebied van voortgezet onderwijs.

Bestuur/toezicht

Als lid van de VO-raad onderschrijft Stichting Carmelcollege de code “Goed Onderwijsbestuur”, zoals vastgesteld door de VO-raad op 4 juni 2015. Stichting Carmelcollege voldoet aan de bepalingen in deze code. De beloning van het College van Bestuur geschiedt conform de CAO bestuurders VO.

College van Bestuur

Het College van Bestuur bestaat op dit moment uit voorzitter Jan Kees Meindersma.


J.C.A. (Jan Kees) Meindersma
 [email protected]
 Jan Kees Meindersma

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht bestaat op dit moment uit: 

  • dhr. mr. H.M.C.M. (Hein) van Oorschot (voorzitter)
  • mw. prof. dr. F.L.J.M. (Saskia) Brand-Gruwel (vicevoorzitter)
  • dhr. S. (Samet) Kaymak
  • dhr. prof. dr. O. (Oscar) van Leeuwen
  • dhr. prof. dr. C. (Cok) Bakker
  • dhr. dr. L.J.F. (Frank) Cornelissen
  • mw. ing. K. (Karin) Schrederhof


V.l.n.r. bovenste rij: Samet Kaymak en Cok Bakker 
V.l.n.r. onderste rij: Oscar van Leeuwen, Hein van Oorschot, Karin Schrederhof en Saskia Brand-Gruwel

Medezeggenschap

Iedere Carmelschool heeft een eigen Medezeggenschapsraad (MR), waarin medewerkers, ouders en leerlingen vertegenwoordigd zijn. Daarnaast hebben enkele Carmelscholen gekozen voor het instellen van deelraden, voor bijvoorbeeld de locaties van de school.

Belangrijke kaders voor medezeggenschap binnen Carmel zijn flexibiliteit en differentiatie, open communicatiestructuur en -cultuur en professionaliteit op alle medezeggenschapsniveaus.

Op Stichtingsniveau is er een Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) met vertegenwoordigers vanuit de MR'en op schoolniveau. De GMR komt regelmatig bij elkaar en vergadert ook een aantal keren per schooljaar met het CvB.

Documenten en reglementen GMR
Benieuwd naar wat de GMR bezighoudt en waar zij zich voor inzetten?
Bekijk dan het activiteitenplan, de verslagen en besluitenbrieven van de GMR.
Ook het vergaderschema en reglementen van de GMR zijn in te zien.

Carmelscholen

Carmelinstellingen genieten een grote mate van autonomie; onderwijskundige keuzes en de zorg voor de onderwijskwaliteit worden op de scholen zelf gerealiseerd.

Managementstructuur

De scholen van de Stichting hebben een eigen managementstructuur bestaande uit drie lagen: een centraal management, een locatiemanagement en teammanagement. Deze structuur past goed bij de wijze waarop de scholengemeenschappen zijn georganiseerd, namelijk gebouwelijk gespreid. Ook beantwoordt de structuur aan de opvattingen van Carmel over integraal schoolleiderschap. Op deze manier werken wij samen aan een breed en samenhangend onderwijsaanbod van hoge kwaliteit, in een sfeer van betrokkenheid en onderlinge verbondenheid.

Schoolleiders

Elke schoolleider is verantwoordelijk voor de resultaten van de eigen school, hierover legt de schoolleider periodiek verantwoording af aan het College van Bestuur, het bevoegd gezag. 
De schoolleiders zijn verenigd in het Convent van Schoolleiders. Evenals de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad adviseert het Convent van Schoolleiders het College van Bestuur over bovenschools beleid.

Een overzicht van alle Carmelscholen vind je op de pagina Carmelscholen.

Bestuursbureau

Het bestuursbureau in Hengelo ondersteunt de Carmelscholen en het CvB bij hun werkzaamheden. De medewerkers van het bestuursbureau hebben specialistische kennis op velerlei gebied in huis, zodat ze het bestuur, de schoolleidingen én de individuele medewerkers optimaal kunnen ondersteunen en adviseren.

Afdelingen
Het bureau bestaat uit vier afdelingen/teams die de kerntaken van het bestuursbureau vervullen:
  • Advies & Support,
  • Formatie & Financiën,
  • Huisvesting & Facilities,
  • ICT.
Daarnaast zijn er twee stafafdelingen:
  • Communicatie,
  • Bestuurssecretariaat.
Het bestuursbureau wordt geleid door een managementteam, bestaande uit een voorzitter en vier teamleiders.
Bekijk het organogram.
 
Kennisalliantie

Het solidaire verbond van Carmelscholen is een unieke bundeling van kennis en expertise. Het bestuursbureau is een belangrijke ondersteunende factor in het bijeenbrengen ervan, zodat er een sterke, innovatieve kennisalliantie ontstaat.

Beleid en reglementen

De volgende beleidsstukken en reglementen gelden binnen Stichting Carmelcollege:
 

  • Statuten
  • Treasurystatuut
  • Klachtenregeling
  • Klokkenluidersregeling
  • Integriteitscode
  • Privacyreglement 
    (Bekijk ook ons privacy statement en de contactgegevens van onze functionaris gegevensbescherming)

Organogram

Naar boven

Bezoekadres

Drienerparkweg 16
7552 EB  Hengelo (OV)

Postadres

Postbus 864
7550 AW  Hengelo (OV)

Telefoon

Telefoon: 074 - 245 55 55

Privacy statement

E-mail

Algemeen: [email protected]
Meer contactgegevens

LinkedIn Facebook YouTube
Inloggen
Naar boven