Als docent word je dagelijks geconfronteerd met heel verschillende situaties waar van jou meteen een antwoord op wordt verwacht. Zo ben je als mens direct betrokken bij de vaak zo onverwachte maar betekenisvolle vragen van leerlingen. En wat is dan jouw reactie? Kijkend naar deze dagelijkse werkelijkheid van docenten heeft Carmel het Titus Brandsma Instituut (TBI) de opdracht gegeven om voor haar medewerkers een leergang “Bezielde professionaliteit” te ontwikkelen.
Auteur en oud-geschiedenisdocent op Twents Carmel College, Ben Nijhuis, heeft het boek “De geschiedenis van de Nederlandse Joden. Herdenken moet.” uitgebracht. Het boek geeft inzicht in de geschiedenis van het Joodse Volk in Nederland.
Carmel heeft een publieksversie van het jaarverslag 2013 uitgebracht. Deze bevat een samenvatting van de inhoud van het Jaarverslag 2013.
Het jaarverslag 2013 van Stichting Carmelcollege is verschenen. In dit jaarverslag legt Carmel verantwoording af over het kalenderjaar 2013. In het jaarverslag tref je het verslag van de Raad van Toezicht, het bestuursverslag en de jaarrekening.
Stichting Carmelcollege doet vaak denken aan een federaal statenverband. Binnen gezamenlijk bepaalde kaders hebben de afzonderlijke scholen een grote mate van beleidsvrijheid, om recht te doen aan hun eigen plaatselijke en regionale omstandigheden. Koers 2014, opvolger van het vorige document Koers 2007-2013, laat zien hoe het collectief daaraan in de komende jaren vorm en inhoud wil geven.